CONCEPT: The project is inlaid in a small plot in a highly inclined terrain overlooking the Geneva Lake. The shape of the building comes from the need to rework an existing project according to the Swiss town planning regulations.
TYPOLOGY: the building consists in two apartments that are developed on the entire height of the building so that each unit can benefit of the best views. The strategy is very simple: one large room facing south and another one smaller towards north for each of the 4 levels, served by a leonardesque staircase. So the two units overlap and alternate in each floor.
The building gives a richness of spatial variety in a small volume and the quality of a single house in a building with two apartments.
MATERIALS: the building is a massive volume pierced by windows that offer views to the lake. The concrete coating takes the shade of the basement stones, almost like a settled rock on the slope.
IDEA DI PROGETTO: Il progetto si inserisce in un lotto di piccole dimensioni in un terreno fortemente inclinato con vista sul lago di Lemano. La forma dell'edificio deriva dalla necessità di rielaborare un progetto esistente conformemente alle regole urbanistiche elvetiche.
TIPOLOGIA: l'edificio ospita due appartamenti che si sviluppano su tutta l'altezza della costruzione in modo che ogni unità possa beneficiare degli orientamenti e delle viste migliori. La strategia è molto semplice: un ampio ambiente rivolto a sud e uno più piccolo verso nord per ognuno dei quattro livelli serviti per mezzo di una scala di tipo leonardesco. Le due unità quindi si sovrappongono e si alternano in ogni piano.
L'edificio cerca di dare una ricchezza di varietà spaziale in un piccolo volume e le qualità di una villa singola in un edificio con due appartamenti.
MATERIALI: L'edificio è un volume massiccio perforato da finestre che offrono viste sul lago. Il rivestimento di cemento riprende la tonalità delle pietre del basamento e del percorso de la Maresche, quasi come una roccia assestata sul declivio.